Reklama online to podstawowy element strategii marketingowej dla wielu firm. Najpopularniejszym narzędziem do tworzenia internetowych kampanii reklamowych jest obecnie Google Ads. Jak wykorzystać potencjał ten platformy poprzez odpowiednią analizę cenników tych usług i jak dzięki temu zoptymalizować koszty? Podpowiadamy.
Jakie usługi dostępne są w cennikach Google Ads?
Cennik Google Ads 2024 bazuje na kilku podstawowych formach rozliczeń za reklamy. Najpopularniejszym modelem jest CPC, czyli koszt za kliknięcie. Firma reklamująca się w Google Ads płaci więc w takim przypadku za ilość realnych kliknięć w wyświetlaną reklamę. To rozwiązanie jest idealne zwłaszcza dla sklepów internetowych, które chcą zarówno zwiększyć ruch na witrynie, jak i pozyskać nowych klientów.
Model CPM to kolejny rodzaj modelu rozliczeń w cennikach Google Ads. Firma płaci za każde tysiąc wyświetleń swojej reklamy. Nie jest to więc efektywny sposób, aby zwiększyć samą sprzedaż. Służy bardziej do zwiększania świadomości marki lub przypominania klientom o usługach i ofertach dostępnych poza internetem. W ten sposób można także reklamować różnego rodzaju kampanie społeczne.
Model CPA to bazuje na koszcie za pozyskanie akcji. Czyli płatność za taką reklamę odbywa się w momencie, w którym czynność użytkownika kończy się konwersją. Osoba, która klika w link, musi więc dodatkowo wykonać określoną akcję, np. zakupić produkt lub wypełnić ankietę. Dopiero na podstawie tego naliczana jest opłata za emisję reklamy. Ten sposób rozliczeń jest wybierany zwłaszcza w przypadku firm, które prowadzą kampanię już od dłuższego czasu i chcą mieć możliwość oceny zachowania użytkowników.
Jak optymalizować koszty w Google Ads?
Optymalizacja kosztów w Google Ads opiera się głównie na analizie danych i testowaniu różnych rozwiązań. Panel Google Ads udostępnia bardzo szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych kampanii. Analizując te dane, można połączyć je z właściwą konwersją, a więc np. ze sprzedażą określonych produktów w sklepie internetowym. W ten sposób można ograniczyć wydatki na nierentowne kampanie, a większość budżetu przeznaczyć na reklamę produktów, które generują największe dochody.
Efektywne strategie cennikowe Google Ads bazują na uważnym obserwowaniu stawek i dostosowywaniu reklamy na tańsze i bardziej efektywne słowa kluczowe. Zazwyczaj polega to na poszukiwaniu określonej niszy, a więc miejsc, w których istnieje niewielka konkurencja.
Więcej informacji na stronie: https://widoczni.com/kampanie-adwords/cennik/